F I T O    M O T O    SERVICE

 
ČZ 125 typ 511...
 
    Toto bol môj prvý oficiálny a orginálny motokrosový stroj.Zažil som s ním prvé preteky,zostala spústa spomienok.A našťastie aj motorka.Po skončení pretekania a zároveň nástupe Japoncov bola jej cena taká nízka že nestálo za to predať ju a tak skončila na 20 rokov v pivnici.Lenže doba sa zmenila,a dnes je to zaujímavý MC veterán.
 
 
 
  Takto ju predstavili na veľtrhu v Brne,a potom už sériové prevedenie:
 
  
 
   A aj takto bola prezentovaná vo vtedajšej tlač(tu v mládežníckom časopise VTM).
 
 
 

 
   Len pre zaujímavosť,mám dojem že ne tomto stroji im ešte záležalo aj čo sa dizajnu týka.Môže to byť len môj subjektívny názor ale vidieť to trebárs na takýchto detailoch ako tento prelis značky ČZ na dotlmovacej koncovke ale aj celkovom prevedení,je to taká "učesaná" mašina.
 
 
 
 
Zrenovovaný kúsok z netu-dúfam že autor prepáči,potreboval som sen aspom jedno kvalitné foto:
 
 
 
   Neskôr bol tento typ vo fabrickej úprave nasadený aj na MS 125-tiek.Článok o tom bol v SM:
 
 
 
   Tieto (sériové) stroje ČZ 125 typ 511 mám už dva,jeden pôjde poskladať z nových dielov na takú výstavnú verziu a jeden na jazdenie pretekov. veterán. 
 
   Svojho času ale už po skončení pretekania som stroj "modernizoval".Dostal zadnú kyvnú aj predné tlmiče z novšieho typu 516.Skúsil som aj válec a hlavu z 516,ale to bola katastrofa,s výfukom 511 to nešlo poriadne ani náhodou.Len čo sa objavila na sériovej Jawe 350 typ 638 kotúčová brzda šiel som si ju do Senca (kde mala Jawa zastúpenie pre západné Slovensko) objednať.Teda len stred kola a strmeň.Páčku ovládania som použil z MZ.Vypliesť stred s ráfikom 21 bola hračka (zlatá Jugoslávská v Brne,pamätníci vedia o čom hovorím,pakel špicov rôznych rozmerov tam stál bagateľ,tak som nakúpil z každého druhu do zásoby).Kotúč som si dal vyrobiť miestnemu maistrovi-nový stál veľa,prívodná hadička na kvapalinu bola samozrejme krátka-tak som ju nadpojil trubkou.O firmách ako sú dnes kde vám podobnú hadičku vyrobia na počkanie sme ešte vtedy ani nechyrovali.Kupodivu brzdí to úplne perfektne dodnes.
   Zaujímavé je že"české Marzochi"použité aj na ČZ 125 typ 516 mali na klzáku presne potrebný náliatok buď na tiahlo záchytu reakcie alebo asi do budúcna pre nejakú kotúčovú brzdu,ale len jeden,takže ten druhý som si musel dovyrobiť.
 
 
 
 
 
    Kedže k tomuto miláčikovi mám všetky možné príručky postupne ich sem naskenujem.Najme Servisná príručka k tejto motorke bola vypracovaná úplne dokonale a blbuvzdorne.Skrátka také povinné čítanie pre každého kto si chce  začať vážnejšie s motokrosovými motormi čz ale aj celkovo s motocyklovými motormi.Pre tých mladších ktorým už čítanie jaksi moc nejde zasa taký obrázkový (komixový) návod z anglickej príručky.A nakoniec katalóg ND.Z príručky som vynechal niektoré dnes už neaktuálne veci ako triedenie piestov,veci okolo výbrusov atd.To si každý zadáva aj tak špecializovanej firme.
   Začnem obálkou Dielenskej Príručky,jej obsahom,parametrami moto,výkonovou krivkou a potom už návod na opravy a údržby.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   Dobrá rada hned v prvom odstavci.Hlavne sa jej treba držať pri rozborke motora-prevodovka je totiž plná rôznych podložiek,a ak si nepoznačíte presne aká / ktorá kam máte veľký problém pri spätnej montáži.Pretože to opomenula aj príručka nakoniec dám také orientačné rozmery spomínaných podložiek a kam patria.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Obálka anglického manuálu:
 
 
      Obrázkový návod na obsluhu ČZ 511:nastavenie a vôle páčky prednej brzdy  a prednej brzdy.
 
   Nastavenie vôlí zadnej brzdy a zadného kolesa:
 
   Páčka vypínania spojky:
 
  Spojka nastavenie:
 
   Reťaz-šponovanie:
 
   Karburátor-nastavenie:
 
   Karburátor v reze:
 
      Nastavenie predzápalu:
 
      Karburátor:
 
   Hladina paliva/plavák:
 
   Poloha ihly:
 
   Vôle ojnice do strán-meranie.
 
   Schéma zapaľovania motoplat.
 
   Prípravok na spojku-uvoľnenie:
 
   Kick startér zostava:
 
   Veľmi dôležitá vec-hrúbky lamely:
 
   Pozor na opotrebenie spojkového koša:
 
   Daľšia zákernosť-dľžka novej a unavevej pružiny:
 
   Štartovacia pružina:
 
   Ako nafúknuť predné teleskopy-hodnoty:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   Katalóg ND:
 
      ...Spracovávam...

 
 
 
      ČZ 511 to dotiahla až na MS 80(81?)Foto repliky z netu.Práve som sa dorozprával z pánom z Pezinka ktorý má doma v renovácii orginál.Pokusím sa dodať foto.
 
 
 
      Takže táto motorka na snímkach by mala byť replikou modelu MS 80 alebo 81.No 81 neviem,nezdá sa mi ani to ( bol by to obrovský skok vo vývoji aj v technológii za jeden rok?((vid foto ďaľej)),ale s istotou môžem povedať že takto určite nevyzeral model na MS 80.Vyzaral totiž takto,to sú sľúbené fotky,motorka je práve v renovácii:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   Takže renovácia v patine dokončená,moto prvýkrát po troch desaťročiach zavrčala na Silvestra 2014.Daľšie fotky:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  
 
 
 
 

 
TOPlist