F I T O    M O T O    SERVICE

Fabrické úpravy.

        Fabrické úpravy.

     Sériové motocykle Jawa-čz postupne morálne zastarávali,Tak či tak ich účel bol iný ako závodenie.Lenže existovali malé série síce vzhľadovo podobných (takmer identických) ale nadupaných motoriek z malosériovej výroby v Prahe-Libni ktoré urobili vo svete skvelú reklamu nespočetným víťazstvami v súťažiach aj motokrosoch.A kedže valuty bolo treba,v Jawe čarovali so sériovkami aby lepšie vypadali-podľa vtedajších svetových trendov či boli lepšie výkonovo.A tak vznikla z civilných Jawa 250 Supersport,Californiany a z terénnych v roku 1965 ČZ 250 typ 475/04 Trial,pre Austráliu niečo podobné s názvom Land patrol, v roku 1960 prerobením ČZ typov 453 a 450  typ ,,Svazarmovec"označený ako typ 461 a 460 čo vzápetí vyústilo až do sériovej výroby ČZ Sportiek typ 473,470 a aj 250ccm typ 475 určených primárne na export,neskôr ČZ 175 Trail výlučne na export.Našinec mohol akurát tak snívať,ak sa v tej dobe o týchto strojoch vôbec nejako dozvedel.O malých sériách endúr ČZ-tiek s motokrosovými motormi ani nehovorím.Spomínam to tu hlavne preto že občasné uniknuvšie obrázky týchto strojov nám v 70-80 tych rokoch boli obrovskou inšpiráciou v našich experimentoch.Ona ta Sportka na 19" kolách sa upravovala jedna radosť,takisto ako tie motory,,malá kývačka.

 

 

TOPlist