F I T O    M O T O    SERVICE

Pionier-história úprav Pionierov
 
   Takže na úvod súdobý článok zo Světa motorú:
 
  
 
a tak ďalej bla-bla -bla.Nepodstatné som vynechal.Autor správne poznamenal že pre mládež vo vtedajšom reálnom socializme bol Pionier vlastne jediným dostupným a primeraným vozidlom.Tiež to aj nový Pionier z obchodu je už jaksi obstarožný a to priam nabáda k rôznym úpravám.
 
 
 
A ako vidieť boli toho milióny.
 
 
 
 Zo začiatku zrejme Pioniera upravovali na súťaže aj priamo vo fabrike. 
 
 
 
     Bohužiaľ výsledky vývoja na pretekoch-ak vôbec boli-sa nepreniesli do výroby.Vari len s výnimkou Jawy  typ 22 pre Ameriku.Plánované hospodárstvo muselo chrliť kým bol odbyt,verím tomu že nebyť 89-roku robí sa minimálne motor dodnes.
     K snahe pomôcť mladým začínajúcim jazdcom sa sem tam pridali aj médiá(aj ked nazvať takto zopár motoristických mesačníkov a jeden týždenník je značne prehnané).Uverejnili niekoľko návodov na úpravy pionierov najmä na motokros a súťaže.Aby ste mali predstavu jeden z nich prikladám.Srandovné je že ten rozvinutý válec dodnes notoricky uverejňuje každý kto má www stránky,ale nikto si nedal prácu trocha to premerať.Zistili by že to je vlastne úprava válca Jawa 05,čo už bol hliníkový s vložkou skoro presne na válec Jawa 21.V prípade že vás to zaujíma podrobnejšie musíte si to stiahnuť a potom sa to dá zväčšiť.
 
    
 
 
 
 
     Pekne si upravili pioniera aj učni z Motokroužku AMK Zväzarmu ČSAD Brno.(Uf,už ten názov...)
 
 
 
 
     
TOPlist