Svet Motorú-SM galéria...
Väčšina z vás predpokladám vie o čo ide.Za hlbokej totality bola skoro jediná možnosť ako sa dostať k obrázkom či informáciám o veteránoch len v časopisoch Automobil či Svét motorú.V Svéte motorú,čo bol týždenník,bol vzadu na obálke vyfotený(niekedy aj kresba)nejaký auto či moto veterán.Tieto zábery majú čo povedať dodnes.Totižto v dobe keď vznikali neexistoval trh s náhradnými dielmi na veterány ako ho poznáme dnes.
Z toho vyplýva že zobrazené veterány ani náhodou neobsahujú replikové diely,čiže vidíme maximálnu možnú pôvodnosť,ktorú renovátor dosiahol.Nepotreboval ani odbornú literatúru-žili ešte pamätníci.Ak aj niečo vymenil musel to zobrať z iného pôvodného kusu či ručne vyrobiť.
Ale zasa-ani pravidlá renovácie neboli také striktné ako dnes,takže neberte to čo som uviedol smrteľne vážne.Skôr len ako možnosť vidieť 30-40 rokov starú renováciu..Ako príklad uvádzam Pérak 250.Bol v SM galérii minimálne dvakrát,pozrite si foto poriadne.Jeden z nich má jednopákové radenie.
Túto galériu síce nájdete už kade-tade na rôznych stránkach,ale je to v podstate naprd kedže je to naskenované na lacnom skeneri s minimálnym rozlíšením.Z tohto dôvodu to sem dávam v maximálnom možnom rozlíšení.Potom si priamo tu a ak by to nestačilo po prípadnom stiahnutí môžte v pokoji študovať detaily na stroji čo vás zaujal.Ako príklad čo sa dá vidieť pri dobrom naskenovaní je obrázok 3 prototypu péraka.Dieru pravdepodobne po guľke v dekli spojky by ste si inak ani nevšimli.
Začnem Jawou,nemám síce všetko čo vyšlo v SM galérii,ale aspom čo mám:
Teraz pôjdem podľa kubatúry od najmenšej po najväčšiu vrátane závodných strojov.