Jawa pionier: zaujímavosti
Jawy 05 mali ludovo povedané taký malý transformátorček.V skutočnosti je to tlmivka.Doslova to tlmilo napäťové výkyvy vznikajúce počas prevádzky motora rôznymi otáčkami.Veľké obrátky-veľké napätie,až sa môžu vypáliť žiarovky.
Ak to tam nieje alebo nefunguje dá sa to nahradiť stabilizátorom napätia na Babetu,stojí pár eur a mal by spľnať rovnakú funkciu.
Kablik od zapalovania do prepínača svetiel sa na vhodnom mieste prestrihne,doplní dvomi konektormi a napojí na stabilizátor.Nezabudnúť ten čierny káblik s očkom ukostriť!
Záhada.Rád by som vedel ako dokázali v považskej stvoriť ten plechový kryt na Jawe 22 (obrázok vpravo)?Zo začiatku som si myslel že len nejako zostrihli ten bežný,ale rozdiely sú príliš veľké.Takže sa priklánam stále viac k názoru že išlo o prototyp urobený ako sa hovorí na kolene.
Privítal by som akúkoľvek informáciu alebo fotografiu okrem tejto jedinej notoricky známej.Nemáte niekto?
Vyskytol sa mi v dieľni na opravu krásne dochovaný pionier tak som ho sem nafotil.Totižto mal zachované také detaily o ktorých sa už dnes ani nevie,najme na "zrenovovaných" pionieroch.Napríklad nápisy pri benzínovom kohúte,gumené dorazy sedla,predného krytu atd.Až teraz som si všimol že na štítku nie je nič vyrazené,ale nevypadá menený?